
Škoda Auto oznámila hospodárske výsledky za rok 2024: „Najlepší rok v histórii spoločnosti“
Zatiaľ čo ostatné automobilky Volkswagen Group zápasia s problémami, Škodovka zažíva zlaté časy. Minulý rok bol pre spoločnosť rekordne úspešný. Prevádzkový zisk vzrástol o 30 %, tržby dosiahli rekordných 27,8 miliardy eur, predaje stúpali po celom svete a darí sa dokonca aj elektromobilom.
Rok 2024 sa stal pre Škoda Auto Group „najlepším rokom v histórii“, uviedol jej šéf Klaus Zellmer vo videu počas štvrtkovej prezentácie hospodárenia mladoboleslavskej automobilky. Tržby dosiahli rekordných 27,8 miliardy eur, čo je nárast o 4,7 % oproti predchádzajúcemu roku. Prevádzkový zisk vzrástol o 30 % na 2,3 mld. Rentabilita tržieb (podiel zisku z tržieb) sa zvýšila na 8,3 %.
Zlepšenie finančných ukazovateľov je podľa Škodovky „výsledkom vyššieho odbytu, pozitívnej skladby predávaných modelov a priaznivých kurzových vplyvov spolu s dôsledným dodržiavaním úsporného programu […] so zvláštnym zreteľom na optimalizáciu nákladov“.
„Stabilná finančná situácia je kľúčom k tomu, aby sme si v týchto turbulentných časoch udržali manévrovací priestor,“ uviedol finančný riaditeľ Škoda Auto Holger Peters.
Značka Škoda bola vlani na európskom kontinente štvrtou najpredávanejšou značkou s rekordným podielom 5,9 %, uviedol Martin Jahn, vedúci predaja a marketingu. V porovnaní s rokom 2023 si automobilka polepšila o celé tri miesta. Na kľúčovom nemeckom trhu zaznamenala Škoda v minulom roku nárast o 19 %.
Celkovo český výrobca automobilov predal zákazníkom na celom svete 926 600 vozidiel, čo je medziročný nárast o 6,9 %. Najobľúbenejším modelom zostáva Octavia. Elektromobilov sa predalo 80 000 kusov.
Podľa Zellmera je kľúčovou stratégiou podniku počúvať zákazníkov a ponúkať im „slobodu výberu pohonných jednotiek – od vysoko účinných spaľovacích motorov cez mild hybridy a plug-in hybridy až po stále sa rozširujúcu ponuku čisto elektrických modelov“.
Andreas Dick, šéf výroby a logistiky, oznámil, že minulý rok bol prekonaný míľnik 50 miliónov vyrobených motorov a tiež bol vyrobený miliónty batériový systém. Vo videu vysvetľuje, že motory aj batériové systémy sa v montážnej hale vyrábajú vedľa seba. „Táto výroba dokazuje našu transformáciu a dokazuje našu flexibilitu aj schopnosť vyhovieť potrebám všetkých zákazníkov, či už uprednostňujú spaľovacie motory alebo elektromobily,“ prehlásil Dick.
Automobilka má o niekoľko týždňov otvoriť závod vo Vietname. V Indii sa potom sústredí na nový model SUV Kylaq, ktorého plánuje do roku 2026 predať v tejto krajine 100 000 kusov.
Škoda má v súčasnosti celkovo 12 modelových radov a „najmladšie a najširšie produktové portfólio vo svojej histórii“, uviedol Johannes Neft, ktorý má v spoločnosti na starosti technický vývoj.
Tento rok, keď spoločnosť oslavuje 130. výročie svojho založenia, chce korporácia pokračovať vo svojich úspechoch. „Máme potenciál stať sa jednou z najúspešnejších masových značiek v automobilovom priemysle,“ povedal šéf automobilky Zellmer.
Pôvodný článok
ZDIEĽAŤ ČLÁNOK