Pondelok 16. septembra, 2024
V závode AUDI na výrobu modelu e-tron vo Vorst-Forest, Brusel, 2021 (Eric Lalmand/BELGA MAG/ AFP via Getty Images )

Audi zvažuje zatvorenie závodu v Bruseli. Dopyt po elektromobiloch klesá, výroba je drahá

Spoločnosť Audi oznámila, že zvažuje ukončenie výroby vo svojom bruselskom závode, kde sa vyrábajú luxusné elektrické modely Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron.

Bruselský podnik v pondelkovom prehlásení uviedol, že zažíva „prudký pokles objednávok“ sprevádzaný „dlhodobými štrukturálnymi problémami“ závodu, ktorý firma hrdo označuje za „uhlíkovo neutrálny“. Predstavenstvo Audi Brusel preto informovalo dozornú radu koncernu o svojom zámere reštrukturalizovať závod.

„Po intenzívnom preskúmaní situácie na trhu a všeobecných podmienok v bruselskom závode Audi zvažuje skoré ukončenie výroby modelového radu Q8 e-tron,“ uviedla firma Audi Brusel.

Výroba sa nachádza blízko centra mesta, preto je podľa spoločnosti „ťažké zmeniť jej usporiadanie“, navyše sú tu vysoké logistické náklady. „Celkovo to vedie k vysokým výrobným nákladom v Bruseli v porovnaní s inými lokalitami,“ uviedla spoločnosť.

Generálny riaditeľ Audi Brusel Volker Germann prehlásil, že „oznámenie zámeru neznamená, že bolo rozhodnuté“, ale že k zatvoreniu môže dôjsť, „ak sa nenájde žiadna alternatíva“. V závode pracuje približne 3000 zamestnancov.

Audi dodalo zákazníkom v prvom polroku celkovo 833 000 vozidiel, oznámil materský koncern Volkswagen. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to bolo o 8,2 % menej. Ak sa započítajú aj dve luxusné značky patriace do skupiny Audi Group, Bentley a Lamborghini, celkový počet bol 844 000 vozidiel – tiež pokles o 8,2 %.

V predaji elektromobilov došlo vo Volkswagen Group k útlmu. V prvom polroku koncern dodal celosvetovo 317 200 elektrických modelov, čo je o 4 400 menej ako v rovnakom období za rok 2023. Hlavným dôvodom bol slabý dopyt v Európe a USA, kde sa v oboch regiónoch dodalo o 15 % menej elektromobilov.

Obzvlášť slabý je obchod v Číne, kde sa za posledné 3 mesiace dodalo o 19,3 % menej vozidiel. V západnej Európe však tržby vzrástli o 5,1 % a v Severnej Amerike o 10,8 %.

Pôvodný článok

Prečítajte si aj