Štvrtok 19. septembra, 2024

V Bratislave bude jazdiť dlhý trojčlánkový trolejbus

V septembri pribudol do vozového parku Bratislavského dopravného podniku (DPB) prvý z objednaných dvojkĺbových hybridných trolejbusov Škoda Solaris 24M. Okrem Bratislavy ho bude mať v budúcnosti i hlavné mesto Čiech. Spolu ich bude mať Bratislava 20 kusov.

Veľkokapacitný trojčlánkový trolejbus je novinkou, nejazdil ním ešte ani jeden z domácich dopravných podnikov. V zahraničí sa dvojkĺbové trolejbusy používajú napríklad vo Švajčiarsku, Holandsku, Švédsku, Rakúsku i v Albánsku.

„Dlháň“ štvornápravový trolejbus dĺžky 24,7m s výškou 3,5m, s plnou hmotnosťou 40 ton a kapacitou 181 cestujúcich (z toho 60 sediacich), je vyrobený kombináciou karosérie Trollino 24 od poľského výrobcu Bus&Coach a elektrickej výzbroje firmy Škoda Electric. Výkon dvoch trakčných motorov je 320 kW a v prípade potreby sú k dispozícii trakčné batérie.

Za jeden trolejbus sa zaplatilo 1 047 500 eur bez DPH, avšak väčšinu nákladov pokryje nenávratný príspevok získaný z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra

Trolejbusy Škoda Solaris 24M budú jazdiť na linke 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony po skončení skúšobného procesu – homologizačných testov počas jesenných mesiacov. Niektoré skúšky robí výrobca v Plzni, kde jazdí už od augusta skúšobne prvý trolejbus vyrobený pre Bratislavu.

Prečítajte si aj