Piatok 20. septembra, 2024
Trieda v kalifornskom Tustine na fotografii (John Fredricks/ The Epoch Times)

Vyrástla som v sovietskom komunizme, teraz ho znovu nachádzam v kalifornských etnických štúdiách (Komentár)

Keď som ako členka školskej rady v Ramona Unified School District v okrese San Diego prvýkrát čítala osnovy pre etnické štúdiá v Santa Ane, vyvolalo to vo mne spomienky na moje detstvo, keď som vyrastala v Sovietskom zväze.

Komunistický slovník, ktorý si pamätám z doby svojho života v ZSSR, obsahoval oslobodenie, útlak, utláčateľ a utláčanie, triedny boj, solidarita, hegemónia, sionizmus, imperializmus, kolonializmus a kolektív, rovnako ako frázy očierňujúce kapitalizmus a sionizmus (židovského etnonáboženského štátu) vykresľujúce kapitalistov ako utláčateľa a robotnícku triedu ako utláčanú a Izrael a Západ ako nepriateľov.

Tieto slová boli neoddeliteľnou súčasťou sovietskej komunistickej propagandy. Tieto slová sú tiež neoddeliteľnou súčasťou učebných osnov etnických štúdií – spoznala som ich okamžite. Boli tak známe a všadeprítomné v celom kurze, a to v takej miere, s akou som sa od doby, keď som žila v Sovietskom zväze v 70. a 80. rokoch, nikdy nestretla. Pôvodní Američania hrubo podceňujú závažnosť komunizmu a marxizmu. Jeho paralely s etnickými štúdiami sú však ohromujúce a znepokojujúce.

Etnické štúdie boli pôvodne vytvorené ako ďalšia nádoba, ktorá mala spolu s DEI (diverzita, rovnosť a inklúzia) a CRT (kritická rasová teória) priniesť do škôl marxizmus a začleniť komunistickú ideológiu do vzdelávania. A zatiaľ čo DEI a CRT nie sú v školách povinné, predmet Etnické štúdiá je štátom Kalifornia nariadený.

Etnické štúdiá môžu byť trójskym koňom komunizmu, pokiaľ im nebudeme venovať pozornosť, a musíme byť veľmi ostražití, aby sme škodlivé prvky vyradili. Nevyučujeme vo vzduchoprázdne. Deti nakoniec tieto koncepty rozšíria po celej Kalifornii a Spojených štátoch.

Len v Kalifornii existuje nespočetné množstvo príkladov „oslobodených“, spolitizovaných učebných osnov. Oslobodené učebné osnovy naďalej rozdeľujú študentov do rolí utláčateľov a obetí, čo je typické pre marxizmus. V okresoch Alameda, Santa Clara a San Mateo sa študenti učia, že ich vlastné fyzické a vnútorné charakteristiky, ako je farba pleti, pohlavie, duševné zdravie, sexualita a telesná veľkosť, z nich robia utláčateľa alebo obete, dobrých alebo zlých študentov.

Učia sa, že toto určenie nezmení ani činy, ani slová a že neexistuje možnosť prechádzať medzi kategóriami, čím je študentom odobratá všetka osobná voľnosť. Študenti sa tiež učia, že kapitalizmus spôsobuje rasizmus a udržuje nadvládu bielej rasy.

Školský obvod Santa Ana Unified School District bol zažalovaný Ligou proti hanobeniu, Centrom Louisa D. Brandeisa pre ľudské práva a Americkým židovským výborom za údajne antisemitské kurzy etnických štúdií, ktoré vychádzajú z učebných osnov „Oslobodenia“.

Spomínam si na odľudštený sovietsky systém. Spomínam si na krutosť, zastrašovanie, neúctu k ľudskému životu a opovrhovanie dôstojnosťou. Ľudia žili v neustálom strachu zo štátu. Školy učili deti, že nie je žiadny Boh, že Boh neexistuje. Nič nebolo sväté. Morálka a hodnoty boli relatívne. Pretože neexistoval Boh, neexistovala v spoločnosti ani morálka a súcit. Vládna politika bola skryto antisemitská, čo sa dotklo aj mojej židovskej rodiny.

Priemerný sovietsky človek bol pomstychtivý, manipulatívny, neľútostný, bezohľadný a nemorálny. Neexistoval žiadny manželský sľub – len dva podpisy na vládnom formulári o uzavretí manželstva. Aký to malo zmysel? Sľuby aj tak nič neznamenali. Občania a vláda sa navzájom podvádzali na každom kroku.

Klamstvo, podvádzanie a krádeže boli považované za chytré kroky, ako sa presadiť. Poctiví a čestní ľudia boli považovaní za idiotov a stroskotancov. Nikto si navzájom neveril a nedôveroval. A ľudia to považovali za normálne, pretože nikto nepoznal nič iné. ZSSR bol ríšou zla, ktorá bola známa svojou ekonomickou neschopnosťou, ateizmom a fádnosťou.

A toto všetko by sa k nám mohlo dostať vďaka etnickým štúdiám, pokiaľ si nedáme pozor. Oslobodené etnické štúdiá sú zásterkou marxistických či komunistických ideológií. Používa rovnaké pojmy, slovník a filozofiu.

Výučba marxizmu na školách je zakázaná zákonom o vzdelávaní a právnici, ktorí preverovali tento druh učebných osnov pre školské obvody, buď s marxizmom súhlasia, alebo marxistické koncepty nepoznajú. Pochybujem, že čítali Komunistický manifest alebo že vyrástli v komunistickej krajine. Ja som prešla oboma.

Na vlastné oči som videla, čo komunizmus s ľuďmi robí. Videla som, ako kazí ľudské duše. Sama som ho prežila. Už nikdy viac. A znova už nikdy viac. Pri vchode do Národného archívu je napísané „Cenou za slobodu je večná bdelosť“.

Názory vyjadrené v tomto článku sú názormi autora a nemusia nutne odrážať názory The Epoch Times.

O autorovi: Maya Phillips je členkou rady v školskom obvode Ramona Unified School v okrese San Diego.

Pôvodný článok

Prečítajte si aj