Nedeľa 24. novembra, 2024
ilustračná fotografia (Zdroj: Godisable Jacob / pexels)

Rada pre reklamu samoreguláciou zlepšuje efektivitu a férovosť reklamy

Rada pre reklamu (RPR) od jesene 2023 samoreguláciou zlepšuje efektivitu a férovosť reklamy. Pomocou Opčného protokolu reguluje komerčnú komunikáciu v televíznom aj rozhlasovom vysielaní a posudzuje jej šírenie v súvislosti s protokolom. V pondelok o tom informovala Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska (ATVS).

Koregulačný model prináša podľa výkonnej riaditeľky RPR Evy Tiko Rajčákovej niekoľko výhod. „V porovnaní s čisto legislatívnymi prístupmi umožňuje rýchlejšie reagovať na nové trendy a technológie či aktuálne dianie v rámci reklamného priemyslu. Vytváranie pravidiel a ich presadzovanie je tak oveľa flexibilnejšie a súladné s aktuálnymi potrebami trhu, ale aj nárokmi na ochranu práv divákov ako recipientov reklamy,“ uviedla.

Dodala, že dôležitou súčasťou koregulácie je aj zvyšovanie informovanosti medzi reklamnými profesionálmi a širokou verejnosťou o etických štandardoch a právnych požiadavkách v oblasti reklamy.

RPR poskytuje podľa asociácie aj službu posúdenia súladu reklamy s Kódexom pred začiatkom jej šírenia. Spresnila, že zodpovedné umiestňovanie a šírenie reklamy prispieva k väčšej dôvere divákov, respektíve spotrebiteľov.

„Koregulačný model prináša nielen lepšiu ochranu spotrebiteľov, ale podporuje aj čestnú hospodársku súťaž a umožňuje rozvoj kreatívneho a inovatívneho reklamného priemyslu, ktorý rešpektuje etické a zákonné mantinely. Sme radi, že takí významní hráči na trhu reklamy ako sú súkromné televízie sa s nami podieľajú na tomto mechanizme,“ uzavrela E. Rajčáková.

Prečítajte si aj