Instagram a Threads obmedzujú politický obsah pred voľbami v USA, ľudia sú pobúrení
Viacerí používatelia populárnych sociálnych sietí Instagram a Threads vyjadrili svoju nespokojnosť s rozhodnutím spoločnosti Meta obmedziť politický obsah pred prezidentskými voľbami v USA v roku 2024.
Platformy Marka Zuckerberga zmenili nastavenie algoritmu tak, aby obmedzoval politický obsah.
Spoločnosť Meta oznámila časť tejto zmeny 9. februára a uviedla, že už nebude proaktívne odporúčať politický obsah, ak používatelia nie sú followermi daného konta.
Na účty, ktoré používatelia už followujú, sa nebudú vzťahovať žiadne obmedzenia, uviedla spoločnosť Meta.
Táto zmena algoritmu nadväzuje na predchádzajúcu zmenu a bude mať oveľa väčší vplyv na mnohých používateľov, ktorí si ju možno nevšimli alebo nevedia, ako obnoviť svoje predchádzajúce nastavenia.
Majitelia rôznych politických účtov vyjadrili minulý týždeň na Instagrame svoju nespokojnosť.
„Všetci by sme mali byť pobúrení týmto prehnaným opatrením,“ napísala novinárka Jessica Reed Krausová svojim vyše milióna sledovateľom na Instagrame. „Cenzúra počas mesiacov najintenzívnejšej volebnej kampane je priamou hrozbou pre demokraciu.“
Medzitým občiansky novinár Grant Godwin vyhlásil: „Obmedzenie politických príspevkov tesne pred voľbami v roku 2024. Choďte na to. Zdieľajte to všade a pošlite správu svojim obľúbeným politikom na Instagrame, aby o tom vedeli!“
„Politický obsah“ nájdete v „nastaveniach obsahu“ na Instagrame a môžete ho zmeniť z „obmedziť“ na „neobmedzovať“.
Hovorca spoločnosti Meta o tejto zmene povedal: „Toto oznámenie vychádza z dlhoročnej práce na tom, ako pristupujeme k politickému obsahu a ako s ním zaobchádzame na základe toho, čo nám ľudia povedali, že chcú. Nemá to vplyv na správy zverejňované účtami, ktoré už ľudia followujú, ale na to, čo odporúča systém. Odteraz sa používatelia budú môcť rozhodnúť, či chcú, aby sa im tieto typy správ zobrazovali alebo nie.“
Presné načasovanie tejto zmeny aj dôvod jej zavedenia zostávajú nejasné.
Keď sa používatelia Instagramu pokúsili zmeniť svoje nastavenia, podľa niektorých správ aplikácia zamrzla.
„Celá aplikácia zamrzne, keď prejdem do politických nastavení. To je šialené,“ napísal v piatok jeden používateľ.
„Webová stránka spoločnosti sa mení na skutočné centrum informácií pre podniky a jednotlivcov. Nedovolí mi to zmeniť!!!“ napísal ďalší.
Platformy Mety vrátane Instagramu a Facebooku boli v predvolebnom období ostro kritizované konzervatívcami kvôli dezinformáciám a zaujatosti.
Mark Zuckerberg daroval neziskovým organizáciám viac ako 400 miliónov dolárov na pomoc pri spravovaní volieb v roku 2020. Niektorí kritici vrátane miliardára Elona Muska sa vtedy domnievali, že tieto dary neúmerne pomáhajú demokratom, hoci neziskové organizácie tvrdili, že nie sú stranícke.
M. Zuckerberg sa nehlásil k Joeovi Bidenovi pred voľbami v roku 2020, ale rýchlo ho označil za víťaza volieb v novembri, keď sa ešte viedli spory a boli pochybnosti o tom, kto vyhrá.
Pôvodný článok
ZDIEĽAŤ ČLÁNOK